torsdag 3 september 2009

KUSLIGT HÖSTLIGT

Dimman över Indalsälven var kompakt, tyvärr så mobil-skrället fick inte iväg ett foto förrän jag var över bron (kameran krånglar i den). Men jag ljuger inte när jag säger att man knappt såg baklyktorna på bilen tjugo meter framför, rena spök-dimman. Men under dagen idag har det varit sjukt vackert väder, och vilka vyer sen!!

Igår blev jag nästan prejad av en bil mitt inne i Östersund, och jag ser i backspegeln hur någon vinkar och tutar "hej vilt". Va fan, tänker jag.... körde jag mot rött, är bakdörrarna öppna och oljan stänker ut, eller är dom bara dumma i huvudet. Då ser jag Pia-Lena, snopet!
Vår hög-gravida föråkare från Jämtland med sin käraste tar in på samma hotell för dom måste besöka sjukhuset varann dag nu när bebisen inte vill ut. Klok unge förresten, vem vill ut i dessa dagar ;) Hon hälsade alla, och hon såg jätte-pigg och glad ut, trots två veckor över tiden nu. KÄMPA!!

Sitter just nu på altanen hemma hos min flickväns bror i Strömsund, ingen hemma men jag vet var nyckeln ligger. Kokat kaffe och tjuvkopplat upp mig på deras nätverk, och snart kommer familjen hem och bjuder på middag. Trevligt. Men jag måste vidare då jag har "kunder" tidigt nere i Hammerdal imorgon igen, det är ett jä*** åkande måste jag säga, och en grymt jobbig vecka har det varit. Så det blir värsta skum-hotellet mitt i obygden sista natten den här veckan för imorgon sticker jag hem igen. Längtar riktigt riktigt mycket hem nu... efter min säng... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar