fredag 28 maj 2010

FRANSK VECKA


Kan avslöja att jag har haft "fransk vecka" i min bil den här veckan ;) Varvat lite hip-hop med jazz och pop och bara njutit av det vackra franska språket, Stacey Kent, Stromae osv osv. Så jag bjuder på några "pärlor" här, lyssna och njut. Synd bara att man själv ödslade bort fem-sex år på tyska, vad är väl "Gummistiefel" mot "Bottes en caoutchouc"....

Halva dagen gick annars åt till att sopa ur några veckors oljespill och annat frätande elände ur bilen, sen har jag nu bokat klart med ett par dussin masar inför nästa vecka. Så se upp Falun, lås in era kullor, here I come!

Passar på att önska er alla en riktigt trevlig helg och ger er självklart ett fredagstips på vin. Vad sägs om en flaska Peter Lehmann The Barossa Shiraz. Perfekt till kött och kostar strax över hundringen, den tar jag iaf ;) BON WEEK-END!



5 kommentarer:

  1. En "liten tanke bara" alla bloggläsare. Varför är ni så dåliga på att skriva här på bloggen? Limpan lägger ner mycket av sin fritid på den och om han får gensvar så är det lättare för honom att skriva.

    SvaraRadera
  2. Ingen bryr sig hehe... och jag är bara dum som fortsätter skriva ;) Men tack för kommentaren vännen. Mitt nästa projekt kan komma att bli en foto-dokumentär, men jag väntar nog till jag får sparken. Berättar sen ;)

    SvaraRadera
  3. Hallå!! Var är du?

    SvaraRadera
  4. Livinglong på engelska ;)
    Själv då?

    SvaraRadera