onsdag 12 maj 2010

TVÅ SAKER TILL

Glömde ett par saker i förra inlägget, nämligen...

1. Denna lilla länk som jag fick jag på mailen idag. Den visar på hur stort oljeutsläppet efter Deepwater Horizon egentligen är, 6500 kvadratkilometer är en stor yta, och man begriper inte hur mycket olja det rör sig om. Så om ni skriver in er hemort så får ni se vidden av hela utsläppet... läskigt! (tack för tipset Ove)

2. Varungar födda i Norrtälje. För första gången sedan 1800-talet har vilda vargar fått valpar i Stockholms län. Helt underbart säger jag och trotsar så klart varg-hatarna. Är känd för mitt intresse för djur och natur så jag mår illa när jag ser såna här individer på tv, men jag är glad att det kommer fram och väcker debatter. Förresten, ni vet väl vad V:et i BKV Norrtälje (min klubb) står för? Vargarna!
Så nu är jag klar för idag.... sköt om er "där ute". Återkommer kanske imorgon med kort referat på från Sundsvall... om vi vinner ;)

Visst ja, jag måste ju önska Elin och Ingela lycka till framöver också. Som bekant så slutade dom ju sina anställningar på HSR idag, vilket var lite trist att höra. Och inte kunde jag vara med på avtackningen heller. Så ha det gott tjejer, och vi hoppas att ni kommer att få det bra på era nya arbetsplatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar