torsdag 20 maj 2010

STUDIEBESÖK I HYTTEN


Några bilder från tisdagen, så här lite i efterhand. Jag kunde ju inte publicera dem pga att man verkar inte ha uppfunnit internet i Norra Uppland än, eller åtminstone inte bredband. Hopplöst! Ove var i alla fall med mig under dagen och jag hoppas att jag fick MVG när han så småningom summerar oss. Tyckte det var kul att ha honom med, och både Dahlin och jag fick en mycket trevlig kväll i Öregrund. Massor av folk och stora blodiga biffar... hehe... nja, sommarsäsongen hade INTE börjat än. Det var bara vi typ som satt och åt, och "Briggen" var en kamoflerad Kebaberia ;)

Tack för en rolig dag och kväll Ove!


Min "tracker" fungerar sporadiskt och det klart det skulle fixas med den lite, så dom vet var i landet jag befinner mig liksom. Precis som om jag själv visste :) Men ok, nu verkar den blinka som den ska.

Ödslig parkering alldeles intill Ålands hav, tre transporter och förmodligen en bil tillhörande Strandhotellets enda anställda. Förresten, jag kan inte rekomendera er att sova här, men jag skriver inte varför. Fråga om ni vill veta mer, fast tänk Fawlty Tower så är ni nära.


Dahlin kollar läget lite, men han fick dessvärre ingen havsutsikt som en annan hade. Och för att inte tal om Oves rum, sluttande tak och knappt vändradie... ni skulle ha hört hans mummel hehe

Där uppe på hörnet har ni "Ove-rummet", och det disiga havet i bakgrunden. Jag hoppas du sov bättre nere i Skåne-land natten därpå. Och att Slawomirs grillning smakade gott....


"Briggen"
"Havsutsikt"

4 kommentarer:

  1. Tack själv. Jag är nu i Malmö med Slawomir och Hetting. Har åkt med dessa två herrar och dom ligger i med sina kunder och har nu "bara" ca:350 kunder kvar att besöka. Herrarna har bjudit på grillat i massor, mer än vad min kropp klarar av. Hotellet som jag hade i Malmö var mindre än jag hade i Öregrund. Försökte att fotografera men fick inte in kamran och mig samtidigt i rummet. Till övriga Föråkare så ber jag er att titta på Limpans "Lastkrage" i (finns på bild ovanför)bilen. Jag skrev ett långt inlägg igår från mitt hotel. Skrev inläggen under matchen mellan SWE - DAN eftersom de inte hade kanal 6. Jag fick iallafall se slutet hos Slawomir & Hetting mellan alla Grillbiffar. Nu ska jag snart avsluta denna vecka och ta mig till flyget för att ta mig hem. Nästa vecka kommer att bli lika bra ur rese perspektiv. Min förhoppning blir att det "bara" blir 3 nätter på hotel. Med dessa små rader vill jag bara tacka än en gång till er föråkare som tog emot mig och nu är det bara Emma, Jean-Åke, Alexandra och Kaj kvar att besöka. Trevlig helg på er nu..//Ove

    SvaraRadera
  2. haha din kropp klarar nog av det ;)
    Förresten, trist att dina rum blir allt mindre Ove, jag kan lära dig hur man charmar till sig en junior-svit till priset av ett enkelrum.

    Hoppas du kom hem välbehållen och trött... för det ska du vara efter en vecka "i fält". Gissa varför vi alltid får höra "och du bara sover på helgerna".

    ps. Mina pall-kragar ska lackas röd, vit, blå och grön nästa vecka hehe

    SvaraRadera
  3. Varför lackar du inte dessa kragar i Svart & Gult/Guld. De som har dessa färger behöver allt stöd. Från en grön-vit på en grusplan nära dig..//Ove

    SvaraRadera
  4. Bra idé hehe... för att vara från en bajare, ovanligt ;)

    SvaraRadera