fredag 14 maj 2010

LEDIG FREDAG

Det händer ju inte så mycket på föråkar-fronten för oss just nu, i och med vi har en ledig klämdag. Och blir således kallade för "klämdags-maffia" av LF-folket som tvingas jobba så svetten lackar denna fredag... eller hur ;) Så jag ligger lite lågt med bloggandet men jag kan ju inte låta bli helt. Så här kommer först en bild som jag fick av lins-lusen Hetting, som tydligen leker skogshuggare med en gräsklippare... men båten? ;) För inte ska väl landkrabban ut på sjön heller?



Det här visitkortet låg i min brevlåda igår morse, Mr Sofian hade tydligen smugit runt mina husknutar. Läskig snubbe med andlig makt, och som faktiskt kan vara Gud själv om man läser igenom vad han kan ordna. Han kan lösa ALLA problem... "Snapp-snapp" och man vinner Jackpot på V75, får tillbaka sina avlidna släktningar och löser ens sjukdomar plättlätt. Inte nog med det, han trollar bort övervikten och går på banken åt dig också.... Vilket jä*** skämt!! Blåsa stackars snälla godtrogna människor i behov av tröst. Riktigt riktigt sorgligt!

Nä nu ska jag ut och pyssla lite med Transportern, måste putsa upp pärlan inför kommande vecka. Chiefen Ove har bjudit in sig själv i hytten och då är det nog dags att ta ner "Pirelli-almanacken, tömma askkopparna och sopa ut pizzaresterna... (IRONI ;). Bilen är i topp-skick och spinner som en katt, så bossen kan lugnt somna in till de smäktande tonerna från min nybrända cd med...

Sade..... Ha en skön fredagskväll gott folk.... plopp.... mmmmm ett glas Stormhoek The Siren, en Pinotage från 2008 gör att jag höjer mitt glas och skålar. (Ett bra tips för endast 99 spänn ;)

SCHKALL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar