fredag 21 maj 2010

SKÅNEBILDER

Här kommer ett pot-purri av bilder direkt från Slawomir i Skåne-land, och jag förmodar att det är fotograf Ove som har varit i farten på sin föråkar-safari. Skit-skoj i alla fall att det droppar in lite bilder från er grabbar, så fortsätt gärna med det. Kul att se er och eran arbetsmiljö ibland liksom, och det gäller givetvis ni andra också ;) Fram med kameran!
Vad som hänt på den först bilden har jag ingen aning om, men det ser i mina ögon ut som en rejäl fylle-styrning. Hur hamnar man annars mitt ute på en åker?

Här har ni Hetting vid någon charmig liten gård med korsvirke och hela "kittet". Bra mycket snyggare än den gård jag stannade till på igår, det var bland det värsta jag sett. Vågade dock inte fota på grund av att ägaren var väldigt bevakande av sig, och att det sprang dreglande bestar runt bilen. Jag är känd för mitt handlag med hundar men här hjälpte ingenting, och jag såg i deras ögon att det var kört... ibland syns det lång väg vad som har hänt ett djur.


Snygg bild på snygg man, Slawomir tar på sig hårdhandskarna och då blir det jobba av, det kan jag lova. Här har vi en kille som nog är en av de snällaste, lojalaste och kunnigaste som jag känner. Och inte nog med det, han är en av "oss"... Heja Polen!!!


Akta du ramlar i ;) Men på tal om bilden, jag vill också ha "front-båge" på kärran. Snyggt juh!

Vackert, och jag tycker mig ana en stolt Hetting där inne i kupén. Och jag tycker fotografen har fångat ögonblicket här lite, med naturen, bilen osv. Men den är för rakt på ;) Funderar på om vi inte skulle ha en foto-tävling på bilarna i kombination med miljön. Bästa bild får en "stor stark" av oss alla andra, samt publiceras som header-bild på bloggen... vad tror ni?



Ni skojar.... Åtta Chorizo och femton saftiga köttbitar, inte undra på att era bilar lutar åt vänster på bilderna hehe. Men det ser riktigt smaskigt ut, synd att man inte fick vara med bara. En passande avslutningsbild i alla fall inför helgen, jag ska också ladda grillen någon dag. Men först väntar värsta hästjobbet, röjsåg, sly, fästingar, huggormar och griniga stockholmare till grannar. Ha en trevlig helg alla blogg-läsare ;)

5 kommentarer:

  1. Hej Go Vänner,

    Jag ställer upp på "En eller flera Stor Stark" för bästa bilden. Vi kommer att ha en träff i augusti där BÄSTA BILDEN får sitt pris. Sen kan jag bara säga att det varit en trevlig vecka med er på fältet. Jag har några till att besöka. Man ska inte vara för säker det kan bli folket som sitter inne som kan få besök också. Ha nu en trevlig helg och ladda inför måndagen..//Ove

    SvaraRadera
  2. Hej,



    Jag har hört,



    Att bensinpriset



    kan inom den närmaste



    framtiden komma upp till



    Sek 17,00



    Vill du, att bensinpriset sänks



    istället?



    Det är möjligt!



    Men man måste agera



    NU!



    Man måste göra det



    klokt!



    Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte



    köpa bensin på vissa dagar.



    Direktörerna skrattade,



    för dom visste att bensinen,



    som inte köptes på måndagar,



    köptes ändå sedan på tisdagar.



    Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt



    kunde man inte se.



    Någon har kommit på en idé,



    som kan fungera,



    Om vi verkligen vill.



    Läs vidare och bli en av oss!



    Bensinen kostar i dag ca.



    13,00 sek/liter



    Vi känner alla till,



    att oljebolagen gör



    jättevinster.



    Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.



    Då påstod man,



    att oljan håller på att ta slut.



    I dag försöker man inte ens påstå,



    att oljan är på väg att ta slut ? det finns mer olja i dag,



    än för 35 år sedan



    och då kostade bensinen 2 kr liter.



    Vi måste bli mer aggressiva och visa,



    att konsumenterna kan göra något.



    Att kunden får ha rätt!



    Det enda sättet är att slå där det gör mest ont:



    Plånboken!



    Det kan vi göra!



    Hur?



    Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin,



    Men vi kan påverka priset:



    När vi agerar tillsammans



    kan vi starta ett



    Priskrig!!!



    Vi föreslår:



    Att vi inte



    Köper bensin



    Av dom 2 största bensinbolagen:



    Statoil

    eller


    Preem.



    När dom 2 största oljebolagen inte lyckas



    sälja bensin längre,



    blir dom tvungna att sänka priset,



    för att få kunderna tillbaka.



    Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvungna att följa med.



    Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå



    hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla



    måste samarbeta.



    Vi gör såhär!



    Även med



    företagsbilar!



    Jag skickar detta till 30 personer. När alla i



    sin tur skickar detta vidare till 10 personer,



    har vi redan nått 300.. Och när dessa 300



    skickar till sina 3000 bekanta?



    Har vi nått 3 000 000 o.s.v.?



    Du förstår hur jag menar?



    När alla skickar detta dagen efter, har vi nått



    På en vecka



    300 Miljoner



    männskor,



    I priskrig mot oljebolag!



    (Någon måste naturligtvis översätta detta till engelska och tyska)



    Ja,



    vi kan vinna,



    Men det är oerhört



    Viktigt



    Att vi inte köper vår bensin på



    Statoil eller Preems mackar



    För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.



    Ber jag dig,



    Skicka detta vidare



    Kan vi räkna med dig?

    Ska vi säga Tisdag..//Ove

    SvaraRadera
  3. Men va f**.... jag tankar ju på Statoil ;) Drygt att leta Caltex-mackar i Jämtland liksom hehe

    SvaraRadera
  4. Men va f**.... jag tankar ju på Statoil ;) Drygt att leta Caltex-mackar i Jämtland liksom hehe

    SvaraRadera
  5. Limpan vi ger så här, skriker, Heja Sverige, Heja England och Heja Polen

    låter kul eller hur?


    Trevligt fortsättning på helgen, imorgon är det "hårdhandskar igen"


    Hälsningar till alla som läser


    Slawek

    SvaraRadera