tisdag 12 oktober 2010

EN VANLIG DAG

Lagom charmig miljö när man passerar en liten by och det står fem olika sorters äpplen framställda, med plastpåsar. "Var så goda". Tänk om det vore så här överallt, men inte då, ser man en sån här plats i Sthlm så snor man allting, trampar sönder det, eller ringer polisen av någon udda anledning. Eller? (lägg gärna märke till den coola skuggan ;)


Biker-husvagn med dö-skallar, men kolla in där bakom, bergis 7-800 däck i ett stort, långt berg. Försökte lura på Andreas sakerna med motiveringen att det är massor av metall men han darrade på rösten så jag tror inte det blir något. Någon som har en däcks-avkrängar-maskin. På tal om däck, en polis jag träffade i morse dömde ut mina däck, det kändes ju inte så där himla skoj. Vem betalar böterna.... förmodligen jag, eller? Ove, Lasse, kontakta mig om ni läser detta ;)

Stannade vid en gård idag och möttes av ett helt gäng sura älg-jägare, inte ett liv i skogen sa dom och hoppade in i bilarna. Kvar stod jag och skulle inventera gift-förrådet. Men jag tog nog fel dörr och ramlade in i deras klubbstuga.... fick rysningar direkt, och fråga mig inte varför.



Shit vilka pärlor man hittar hela tiden, överallt står det bilar och dammar. Snart ska jag börja bjuda på dom, men det kanske inte är så populärt hemma haha. En annan bil jag stötte på idag var en Buick Electra i orginalskick, men jag hade kamera och mobil på annan plats då tyvärr. Förresten tack för kaffet på den gården, en skön Bergslags-bonde som snackade skit om allt och alla, Länsförsäkringar däremot fick massor av beröm och han skulle besöka er på Elmia om ni är där.... cred där ;)

2 kommentarer:

  1. För i hel...e BYT DÄCK. ingen ska köra med dåliga saker så länge vi gör detta tillsammans. Idag fick jag uppleva Herr Hetting i spid. När vi kom till MC-Donalds i Moraberg (Södertälje) tappade Herr Hetting hakan. Han såg på sin buss och upptåckte att hans grannar "lånat" en av hans tak ramper med bixtljus och allt. Vi gick in och köpte en kaffe och under den tiden han Mr Hetting tala om för minst fyra olika personer vad som hänt. Jag blev lite orolig för hur dagen skulle bli nu, han skulle väl bara tala om detta trodde jag. Det blev väl ett par till personer som fick höra detta sen var det tyst. Detta kan bero på att han fick ihop runt 30 ton idag på ön som vi var på. När jag fråga honom vad som händer nu med hans belysning fick jag bara en SVArt BLICK från honom. Jag förstod i detta ögonblick att det kommer en faktura innom kort. Hoppas att den inte blir för stor bara för jag tänker bjuda på surkål på Gotland (läs Visby) med tillbehör. För er som inte förstår så är det oktober, och fattar ni inte ändå så är det en gammal Hansastad, som är en gammal Tysk stad. Sen är det ju snart Lucia och det kan man fira också. Nog med pladder och det är väl bara att säga att det blir pilsner med surkol, lite "brattar" (goda korvar som läkaren vill att man inte ska äta) och att där omkring.

    Nu vill jag bara säga att vi jobbar på så vi kan beställa "ein sittzell ja min frulane" också..//Ove

    SvaraRadera
  2. haha poesi Ove.... hörde om Hettings jä*** tak-ramper igen, det börjar bli tjatigt nu. Blåser dom inte av så snos dom av Kista-maffian, killen lever "on the edge". KÄMPA HETTING!!

    Saurkraut och Gotland låter smått äckligt, konstigt att du inte skrev om får och "grejs" också haha. Men bratwürst a´la Bayern är helt klart gångbart för en chaffis med konstant hunger och växande mage. Måste snart börja träna igen, shitshitshit...

    ps. jag väntar med däcken, snart hjul-skifte ju, åker jag dit så gör jag... I´m a player ;)

    SvaraRadera