torsdag 28 oktober 2010

SISTA NATTEN PÅ ÖN


Höstmörkret ligger som en blöt handuk över ansiktet på en och vinden tjuter utanför fönstret, ett Gotland i riktigt skitväder just nu ikväll. Och nyss så åt vi sista nattvarden tillsammans för imorgon spricker vi upp lite, hälften åker nämligen tillbaka till fastlandet medan resten av styrkan stannar kvar. Litet bistert att man inte är hemma förrän vid halv tio-tio en fredagskväll bara. Förresten, Ove bad mig skriva något snällt så jag kan väl passa på att tacka honom (och Norrström) för en rolig vistelse med mat, husrum och trevligt sällskap, samt en oerhört välorganiserad avlämningsplats. Har väl aldrig sett så prydligt och fräsch förut.... mycket tack vare en massa arbete så klart. Ta det lite lugnt i helgen nu, ni "pärlor" som stannar kvar. Ni hinner lätt ;) Emma, Mats och Slawomir.....


Igår var Andreas, Lasse och Kent här och hälsade på, men dom drog illa kvickt när dom förstod att dom annars skulle få åka med mera i bilarna. Kanske lika bra det för jag hörde att Emma hade sinkats rejält av Lasses pladdrande med alla trevliga LF-kunder hehe. Kent skulle ha följt med mig med det blev inställt av olika skäl, synd för det hade varit skoj tror jag. Fast nu fick jag hela termosen med kaffe, och bullarna för mig själv mmmmm



Dagens happening var annars gubben som anmält 2 batterier men hittade 30, oj vad man kan hitta grejor om man letar lite ;) Eller vad sägs om en felkörning på flera kilometer till en återvändsgård och som innebar att jag hamnade hos en kund som jag bokat imorgon fredag, vi blev lika snopna båda två. Humor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar