lördag 30 oktober 2010

LÖRDAG

Så vaknade man upp nyss, lätt förvirrad och i totalt tystnad... lördag... hemma ahhhh. Så sjukt skönt med helg kände jag och bara det att ha dessa båtresor bakom sig kändes som en stor lättnad, ja jag blir skitdålig av sjön och hatar färjor och annat som gungar. Jag har haft en fet ångest över att korsa Östersjön sent i november bland alla höststormar, men det gick som tur var bra hehe. Ni som aldrig varit sjösjuka i typ fem timmar kommer ALDRIG att fatta vad jag pratar om, man vill bara hoppa överbord och dö, för det är ju det enda som kan få stopp på det. Nåja, jag kom hem strax innan 22.00 igår så det blev lite sent hem, men vad gjorde det.

Idag blir det spela på hästar, ut och äta gott, umgås med goda vänner och bara ta det lungt. Och det är nog lika bra det för imorgon är det säsongens sista hemma-match och det brukar sluta med några extra pints på puben ;) AIK - Elfsborg 17.00... återkommer kanske till det. Återkommer också med ett par små händelser på ön som tål att berättas, håll koll.

Ha en underbar helg på er och åter igen ett stort tack till Ove som fixade Gotland åt oss. Och om ni undrar över filmen så var det alltså Ms Visby/Destination Gotland som tog mig hem igår... kolla in slutet haha

2 kommentarer:

  1. Här jobbar vi på Gotland medans du ligger
    hemma och kollar på hästar....

    "Gotlandsfolket" och ekorren

    SvaraRadera
  2. Haha.... Jag får INTE dåligt samvete, jag var där, jag gjorde det jag skulle och jag var snabbare än en iller (The Super-Sub Limp)

    Hälsningar från fastlandet och LF-bolagen som fortsätter bevara Sverige Rent!

    SvaraRadera