tisdag 26 oktober 2010

MERA GAUTLAND

Lite mera Gotlandsbilder, se solen stiga upp ur Östersjön och känn minus fem grader svida i en stackars föråkares morgontrötta kropp. Men va vackert! Sen blev resten av dagen som förväntat, fårskallar, väderkvarnar, kollegor och diverse slaktade djur. Vilket ju var lite läskigt. För vid en gård så stod dom helt ogenerat och avrättade stackars får på löpande band med ett bilbatteri och några suspekta stavar. "Stackars får sa jag".... "Deu eua LAUMM, skrek gubben". Sen låg dom och slamrade med hovarna... eh, klövarna.... sina små får-fötter i en traktorskopa med avskurna halsar. Inget för barn liksom.

Skönt att jobba med den här staben av människor i alla fall, samtliga föråkare, Håkan, Ove. Vilka lirare. Vi har långa mysiga dagar tillsammans ska ni veta, eller ja, mornar och kvällar i alla fall ;) Nä nu är det kuddkramning som gäller, upp i ottan, ut i mörkret, och nya fräscha kunder.
ps. Sa jag att stanken låg vidrig över Gotland idag, dyngspridare på varenda jä*** åker... shit måste duscha en gång till tror jag. Natti -natti!!










1 kommentar:

  1. Hej Go Vänner,

    Jag skriver på en dagbok som jag kommer att ge Limpan lite senare. Det är ju så att "NÅGON" sabbat min dator. Jag kan väl säga att i slutet av nästa vecka kommer jag att fixa detta.

    Puss och kram nu allihopa ochjag återkommer..//Ove

    SvaraRadera