tisdag 28 februari 2012

FÖRÅKAREN HITTADE VÅREN



ÅRETS FÖRSTA VÅRTECKEN - SÅNGSVANAR

Tisdagen den 28:e februari och jag har äntligen fått syn på ett tydligt vårtecken, mitt först för i år. Ett gäng Sångsvanar som mellanlandat utanför Kvibille i Halmstads kommun. Som annars är långt ifrån vår-vackert, mulet, grått, dimmigt och skitigt. Långt ifrån några värkänslor idag kan jag lova. Men jag var tvungen att stanna till intill vägkanten och stänga av motorn en stund, fikade lite och bara njöt av kacklet där ute på åkern, lite poesi....



På tal om poesi haha. Dom hade "poesi-tävling igår kväll på hotellpuben, en kvartsfinal (!?) Jag lyssnade i en minut sen fick jag en lätt dödsångest och var tvungen att lämna lokalen, "snart vet alla hur det slutar... blabla". Skojar lite, visst kan det vara vackert men en monoton röst som siar om döden kändes som sagt var lite för mycket. Är det typiskt för Halmstad vintertid tro, eller.... hehe



Nej

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar