fredag 3 februari 2012

VILKEN RESA




FULLSTÄNDIG KAOS - BÅDE PÅ LAND OCH TILL SJÖSS

Alltså den här dan blev jobbig, trots att den började så lugnt och vackert. Vaknade pigg och utvilad vid 05.00, tog en snabb dusch och packade ihop min lilla väska. Kom ut på en snötäckt parkering med knarrande fotsteg där ingen annan gått på hela natten, vackert Visby-gult-ljus skimmrade i mörkret och i transportern glödde mina röda myslampor av kärlek, ja det var nästan lite hallelulja-stämning ;) 
Men sen blåste Hin Håle i stora trombonen...

Efter en frukostbricka (som för övrigt hotellet bjussade på, kanon, tack Marie) som inmundigades innan färjan lättade ankar, så brakade helvetet löst. Och jag förstod det redan när kaptenen ropade ut i högtalarna att det skulle bli skakigt ute på havet, för att det hade varit hårda stormvindar lite tidigare, och att det nu väntade vågor på upp till 2-3 meters höjd. Och det är ju jättekul att få höra när man är en landkrabba som mår illa bara jag vänder mig i badkaret. Exakt en halvtimme senare så stod jag mycket riktigt på knä och "snackade med Ulrik"... och det blev inte bara en gång. Fan va jag hatar havet!!

Likblek åkte jag av färjan tre timmar senare och möttes av trafik-kaos, jag räkande till sju rejäla olyckor med poliser osv inblandade innan jag kom till Stockholm. Sen blev det ett par till på vägen mot Norrtälje, men där kör man ju lite bättre bil så det var mer som en "vanlig vinterdag" hehe. Lite överdrivet dock att vissa ska kära i 40-50 på motorvägen tycker jag, kan ni tänka er snö-röks-molnet från en över tre ton tung Transporter som passerar förbi i en oplogad men fullt farbar ytterfil.

Ska inte tråka ut er med mina upplevelser, men ibland kan jag bara inte låta bli haha. Slänger in ett par korta filmer på vad jag såg, dock kunde jag bara inte filma sjögången, jag hade spytt ner hela inspelningen ;) Ha en underbar helg alla bloggläsare, jag tänker på er. KÖR FÖRSIKTIGT!!




ps. Passande musik på radion när jag passerade olycka ett... "It´s a beatiful day" med U2


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar