lördag 4 februari 2012

LITE LÖRDAGSGODIS


EN LITEN ÅTERBLICK - PÅ GOTLAND

Ja för er som har missat det hela så har jag varit och dammat runt i snörök på Gotland under veckan, och det har blivit massor av bilder. Svårt att visa upp alla här men några har det ju blivit, och här kommer några till med en kortare historia inunder. Håll till godo, landkrabbor!

Förresten, hoppas ni har en trevlig lördagskväll och att ni inte gjorde samma misstag som mig, tittade på Torsten Flinck i Melodifestivalen (!). Hur lågt kan man sjunka liksom?


Föråkarens första misstag, att beställa in en räkmacka utan att kolla upp priserna, cola och en kaffe. Etthundrasjutiotre kronor.. 173! Det började som det slutade, lite snopet....

Snygg posering framför kustbevakningens/polisens kontor med Transportern elegant parkerad på gångvägen. Dom gjorde tummen upp när jag åkte och jag hälsade tillbaka med en "flash".

Bottarve på södra udden, med sina smått lustiga små hus. Kan man verkligen bo i dom?

Sundre med sin kyrkoruin har jag sett förut men det är lika läckert varje gång, och vilken utsikt det är där nere vid Hoburgs-trakterna. Magiskt!

På Fårösunds värdshus har många festat, dansat, slagits och gråtit genom åren. Men idag står det helt förfallet och igenvuxet, lätt tragiskt att se faktiskt.

Öns snyggaste träd, så iögonfallande att jag var tvungen att bromsa in på landsvägen och ta bilden. Tror det är murgröna som ringlat sig runt själva träden, men jag är ingen botaniker hehe

Snön ligger vit på taken, endast föråkaren är vaken.

Hit The Road Jack... (som för övrigt är en ny rese-dokumentär i England med Jack Whitehall, missa inte!)..... Föråkaren has left the building ;)

Ms Gotland och 421 andra passagerare stod och väntade i hamnen på Föråkaren i en stilla och vacker Visby-hamn. Äntligen hemresa!

En liten föråkar-frukost som hotellet bjöd på, men tyvärr så kändes det mer som ett "lån". För jag fick inte behålla den i mer än exakt tjugofem minuter.

Stormvågorna som slog över HELA båten, is över ALLA fönster och noll koll utåt. Duns, dunk och gung-gung.... hejdå frukost, hejdå Gotland. Vi ses nog aldrig mer!!




"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar