måndag 20 februari 2012

VW-ORGIE



EN VW TRANSPORTER - OCH SMÅ SMÅ DETALJER

Hade kameran liggandes i bilen (på mitt kontor) och passade på att ta några närbilder på omgivningen, så här kan ni se lite av vad som syns runt förarsätet på en föråkar-transporter. Jag tar skåpet en annan dag och där finns det betydligt mer saker kan jag avslöja, men jag får nog dela upp det hela i tomt respektive fullt för annars lär det bli väldigt rörigt hehe.... Förresten, visst är det härligt med en ny fräsch måndag, och för min egen del känns det extra underbart efter det att BKV Norrtälje utklassade Hammarbys super-lag U19 med hela 5-1 igår. Och sen gjorde det ju ingenting att grabben "målade" mot Ursvik ;)


En av dom oumbärliga sakerna på instrumentbrädan, AIK:s "Vi är överallt" pennan som även symboliserar en föråkare, för vi är verkligen ÖVERALLT!

En kommunikationsradio som håller en vaken med diverse långtradarsnack ute på vägarna, den enda kompis man har under alla transportsträckorna.

Självklart så hänger det en Wonderbaum på växelspaken, neutraliserar gris-skits-doften hyfsat.

Bensinvärmare upp i takpanelen, en otroligt fyndig uppfinning, och dessutom miljövänligt.

Fönsterkrossaren, en hammare som både kan slå ut rutan och såga upp bälet... om man hamnar på "rygg" i något dike. Men som tur är så är min bil välsignad ;)

Kontakt till back-kameran som är helt suverän om man ska parkera eller vända på små grusvägar osv med en sexmeters-kärra.

Switschar till varningslampor, takbelysning, extraljus, innerbelysning och golvljus...

Radio, Ipod, USB, video och telefon.. allt i ett.

Car-guards bulldog på sidofönstren, skriker om tjuven försöker sig på något.

Ipad inkopplad i ett cigg-uttag, vackert.

En full-laddad Iphone som givetvis har tillhörande hands-free.

En Gnagare har ALLTID en Gnagare i bilen

Innerbelysning med olika färger, vackert vid sena körningar.

Diverse på instumentbrädan, och som ni ser så är det minus sju grader just nu i Norrtälje.

Och till slut min kära radar/hastighets-kollare, helt suverän.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Limpan,

    Jag skulle bli glad om du också kunde ta en bild på vårt lilla märke på bakdörren. Jag tror att Henke på folka i Bromma blir glad eller sur då..//Ove

    SvaraRadera
  2. Det kommer i "bil-bilder del 2" ;)

    SvaraRadera