tisdag 20 april 2010

REDNECKS


Askmoln över Uppsala-slätterna? Eller helt enkelt lokala snö-byar över små-byar... jo det sistnämnda kändes mer jordnära när man stod där och packade sjukt gammalt bekämpningsmedel idag. Åter igen stöter man på Arsenikpulver från Boliden anno 1945, rena bomberna ju. Nästan skönt att det regnar snöblandat då, dammet finns liksom inte synligt då.



We kill suckers.... strax utanför Eskilstuna tror jag det var, stöter man på den här dekalen. Och jag kunde bara inte låta bli att tuta en gång. Och jag såg genom dom sol-films-täckta rutorna att dom vände på huvudena i bilen, och en stor stor hund... åhå. Dom rullade sakta framåt och jag fick mitt skåll-heta java, killen i luckan såg lik-blek ut samt påpekade att "dom där är dumma". Hillybilly-varning, sa jag.....



MYCKET gott med en tugga på vägen efter det att man nött dammiga grusvägar i sju timmar, och nu är det Stena i Eskilstuna som gäller. Bilen smockfull med läskiga grejor idag. Och killarna stod med öppna armar när jag kom fram, bara att glida in och lasta ur, truck med klar lastpall och så klart lite Gnaget-snack med Micke. Lite som att komma hem faktiskt, underbart!

Nä nu ringer "dom där hemma" så jag återkommer förhoppningsvis imorgon med någon bild från en annan plats dit endast en föråkare hittar... Sov gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar