fredag 9 april 2010

STRULIG BLOGG, STRULIG BIL


Andra gången på kort tid som blogg-servern har strulat nu. Vet inte om dom uppdaterar eller om det bara har varit något fel, men nu verkar det fungera igen. Så sorry för dåligt med "nytt". Men på tal om strul, fick den här bilden från Hetting i veckan så det verkar uppenbarligen som att någon har krångel med sitt fordon... vad har hänt? Skön bärgare förresten ;)

Själv har jag precis fått på sommar-sulorna på Däckia i Norrtälje, två snabba killar drog på som värsta F1-teamet och bytte alla fyra på typ 2-3 minuter. Jag hann inte ens dricka upp halva kaffet. Men när jag sen åkte ut igen så visade det sig att jag hade värsta skrapande ljudet i fram, så det vara bara att tuta på skjutdörrarna och baxa in kärran igen. "Bakläxa boys, fram bak, bak, fram..." Dom hade lagt tvärtom och det gjorde att balansvikterna skrapade i främre bromsskivorna, har varit med om det förr så jag visste liksom. "Två djurgårdare på samma bil går bara inte haha, vi ses i Elitserien", sa jag när jag backade ut


Typiskt vårtecken, däckbytet.


Djurgårdare ;)


Sommartrimmad Transporter.

3 kommentarer:

  1. Jean-Åke behövde inte en bärgare som Herr Hetting, han kunde själv köra bilen till plåtmecken. Du får väl fråga om det finns bildbevis.

    Ove lyckades att "tappa" tre hjulmuttrar och sabba en fälg som en annan "Djurgårdare" monterat. VI KAN INTE LÅTA DESSA PERSONER skruva på våra fordon.Hälsningar från en hemlig person

    SvaraRadera
  2. "Hemlig person".... plåtmeck.... Ove sabbar.... djurgårdare.... det här låter ju lite som ett eller två SCOOP ;)
    Maila mig som "säker källa" vet jag hehe

    SvaraRadera
  3. Att jag behövde bärgare beror på att min bil varit på service. Att min bil var ren som en
    oskuld beror på att VW hällde i 6 liter motorolja
    i min bil utan att sätta i oljefiltret. När väl det var på plats kom nya 6 liter i motorn och man försökte mörka fail med motortvätt. Men när jag parkerat utanför kontoret rann den olja som var på balkarna ner på gatan och bildade en fin oljepöl. Ringde VW som förbjöd mig att köra bilen till verkstad och istället skickade bärgare i fall det var nåt allvarligt ( den som skickade bärgaren visste inte om att meken mörkat fail )

    SvaraRadera