fredag 16 april 2010

HOST


Fredagkväll och jag sitter äntligen här hemma i min soffa och varvar ner efter en grym vecka med högt tempo. Lena frågade nyss varför jag pratar så mycket och så snabbt haha... man har ju liksom mycket att ta igen efter kvällar i tystnad. Men när det gäller bloggen så har jag just nu "soppatorsk", idé-torka, tvärnit, bild-stopp, error.... Vet inte ens om någon läser skiten längre ;)

Men just nu är jag faktiskt mer facinerad av Eyjafjallajökull. Och banne mig om jag inte retar upp mig lite på alla snyftisar på nyheterna om "strandade" ressenärer världen över . Varför fokusera bara på flygtrafiken liksom, är det inte ganska uppenbart att man inte ska flyga just nu. Sätt alla gnällare på ett och samma plan och vinka dom lycka till när dom flyger genom askmolnet, jag menar, hur enfaldig får man bli? Varför står planen stilla liksom?
Jag hoppas den här "murveln" på AB är ironisk, annars blir jag f** mörkrädd...

Jag är sedan gammalt en stor älskare av katastrof-filmer, även om dom tenderar att bli allt sämre och sämre. Och jag förundras verkligen av det som händer just nu med vulkanutbrottet på Island. Vad händer? Miljön allra minst. Fast experterna säger att det ska var lugnt, men det är säkert andra bud nästa vecka. Det läskiga är Katla. STOR vulkan som går under Eyja... fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar