måndag 12 april 2010

EN VANLIG DAG


Några måndagsbilder från "fältet". En gråkall och dimmig morgon som övergick i rena hettan. Jag hade faktiskt ac:n på under eftermiddagen. Men det klart, jag hade väl jobbat mig varm ;) Fast det blev en riktigt bra dag med en massa rullande mil, skön musik, full kaffetermos och en massa trevliga kundbesök. Och dagens värsting var nog Skälby-Grisen, 3000 råmande grisar. Snacka om julskinkor där inne alltså.


(The Pighouse)


Det här var hemma hos en annan glad kund, som lät mig lyssna på en otroligt skön-sjungande V8:a i solgasset. En otroligt vackert nylackad Pontiac Bonneville -65, nästan så man tappade andan faktiskt. Fast han stammade lätt när jag frågade om hans fälgar pallade tre kilometer gropig grusväg, lågprofil-modell av det värsta slaget och fälgar för säkert 10-15.ooo stycket. Det lär dröja innan han kommer därifrån kan jag säga.


Och slutligen en liten bild på ruinerna av Enköpings Stadshotell. Det blir till att bädda i bilen inatt märkte jag och fluffade upp några sopsäckar mot en smått kladdig oljedunk på lastpallen därbak i Transportern. Nåja bara tio meter till frukost vid ståbordet på Statoil imorgonbitti, hoppas bara att bekämpningsmedlen inte gör så att jag "försover" mig.... natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar