onsdag 21 april 2010

PER OLSSONS BONNAGÅRD


Idag sniffade jag efter gränsen till Västmanland på mina uppdrag i Uppsala-länet, för övrigt en riktig skit-dag i snö och blåst. Men tack och lov så smälte ju snön så fort den träffade marken. Vad hände annars, jo jag hittade en massa DDT som nu äntligen får "somna in" för evigt. Lite äckligt att stå där mitt i dammet bara, och den tanken slår liksom en först när man sitter i bilen på väg därifrån.


Det var fokus på såna här vägar idag, långa slingriga grusvägar där man för länge sedan tappat orienteringen. Jag brukar ha full koll på norr och söder, men idag var jag helt "lost". Men jag gillar det, att inte veta var man är, inte veta vart man ska... Synd att man åkte vilse en hakvtimme bara, ops. Sen är det ju där med kaffet, imorgon bitti ska jag fylla termosen på hotellet när alla tittar bort, för jag har en dryg sväng under tordagen kan jag lova. Usch!

En vacker björkplanterad ung-skog, snacka om allergi-attack där om några veckor hehe. På tal om attack, jag hade en geting inne i cupén i morse som blev bra aggresiv. Var kom han ifrån? Jag fick parkera och vifta i några minuter mitt ute i buschen, vilken syn va. Snart kommer sommaren kära kollegor, tusentals insekter i bilen, brallorna och resväskan... men det kan det vara värt ;) Lite läskigt dock att Jämtland börjar i juni i år, och dom gamla där uppe säger att det kommer att bli rekord-mycket mygg i år... i juni....

Till slut en bild från Hetting i Skåne-land... Per Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar