tisdag 13 april 2010

KUSLIGT STÄLLE


Kråkorna kraxade och en enögd katt satt mitt på vägen och stirrade på mig när jag kom fram till denna ödsliga gård. Vinden slet tag i mig när jag klev ur och långt borta hörde jag ylande hundar, eller var det Upplands-vargarna? Jag gick sakta runt och letade efter någon, kikade in genom dörrar och ropade på gårdsplanen, ringde hit och dit men endast tystnad överallt. Gåshuden sprakade till när jag så fick syn på en man som stod och tittade på mig från övervåningen på stora huset, men när han såg att jag såg honom så försvann han bakom gardinerna.... jag gör ett nytt försök imorgon.... kanske.


Uppsala-slätterna, kala, blåsiga och oändliga... fulla med vikinga-gravar och nergrävda skatter. Extra härliga idag med hundratals Tofsvipor, Sånglärkor och Gäss. Har jag sagt att jag älskar fåglar förut, om inte så vet ni det nu ;)

Nä nu ska jag äta en thai-buffé på Enköpings bästa mat-ställe, lätt, resten kan man vara utan. Förresten, kan vi inte få högre traktamente, jag har knappt råd att jobba just nu. Kanske dags att ta kontakt med fack-männen/kvinnorna på HSR, Andreas och kompani, rikskuponger åt alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar