fredag 30 april 2010

DEEPWATER HORIZON

Äntligen hemma, och jag är skit-trött... är det vårtrötthet eller bara en vanlig föråkarvecka? Men det känns som ett väldigt futtigt problem med tanke på den otroligt stora oljekatastrofen som just nu håller på att slå ut halva ekosystemet utanför USA. Naturreservat och känsliga djurarter riskerar att slås ut och det vore väl konstigt annars med tanke på de 800 ton olja som läcker ut varje dygn. Och det kan tydligen ta månader innan det hela kan åtgärdas. Läskigt!!

Förresten, vad hände med askmolnet från Eyjafjallaökull på Island, dödstyst. Nyheternas nyhet i veckor bara dog ut, och det med all rätt kanske. Naturen vs BP skall givetvis fokuseras rätt, BP ska "hängas ut", även om det nu rör sig om en olycka så är det en mänsklig faktor bakom det hela. Att en vulkan mullrar är ju liksom naturens gång (om det nu inte är en C.I.A som ligger bakom).

Förlåt om jag kanske inte är inne på fredags-humors-linjen men jag tycker det är ruggigt det som händer. Men för att lätta upp det hela så slänger jag in en liten "mindre miljförstöring" av det mera humoristiska inslaget.... TREVLIG HELG ALLA!!



ps. Ja, jag ska ta tag i bredden (inte innehållet) på bloggen inom kort, sorry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar