torsdag 13 december 2012

KALLT OCH VACKERT


VILKEN UNDERBAR DAG - SOL OCH MINUS TJUGO GRADER

Jag fick en underbar sista-dag på året där ute på "fälten", strålande sol och gnistrande vit snö. Men drog man kraftigt in andan så storknade man av den bitande kylan, det pendlade mellan minus tjugo och femton hela dagen. Det var svinkallt!! Extra humor var ju att jag på morgonen upptäckte att jag hade glömt mina långkallingar på ett hotell i Skövde... chockad städerska där haha. Så jag fick en lätt kall dag kan jag säga, tur att min lilla vän har en så varm och go stol. Jag klev inte ens ur hos ett par kunder ;)

Nu styr jag kärran mot hemmet igen, och där kommer jag att stanna i ett antal veckor. Det är nämligen dags för lite långledighet för den här föråkaren, och vet ni vad, han tycker att han har förtjänat det också. Men jag lovar att inte lägga ner här, det kommer mera, lita på det. Och sen är ju inte veckan över än, det är ju fredag imorgon menar jag. Ps. gav upp det där med "luckorna", skit-tråkigt ju.


 Frostig radioantenn

 Små stela vattendroppar under backspegeln

Isiga sidofönster

T.o.m gumminabbarna på vinterdäcken frös ihop

Okoncentrerad spolarvätska orkade inte riktigt idag

Vinterlandskap... hmmm

 Ett Stena-monster stod gömd på en rastplats, måste ha varit 32 meter lång

Påminde om "War Of The Worlds"

Så "fick" jag mitt julbord till slut, och vi som åt i bilen var, jag... ehhh jag... och.... hehe jag

Sen åkte "vi" hemåt i skymningens land.... Slut!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar