måndag 17 december 2012

EL-SÄKERHET


VAR FÖRSIKTIG - LYS UPP JULEN ELSÄKERT

Hemma hos mig blinkar och blixtrar det i vanlig  ordning, som alla jular. Det är ljusslingor, granar som exploderar i färgen, optikbyar och annat smått och gott. Och nu har jag till och med glödlampor överallt som man kan skifta färger på med en fjärrkontroll, hur läckert som helst. This is Christmas!

Ska väl kanske inte göra reklam men jag handlar nog uteslutande Konstsmides produkter, då det är garanterad kvalité på produkterna. Men det finns givetvis andra leverantörer som kan vara minst lika bra. Vill dock varna lite för faran med el. Läs Elsäkerhetsverkets tidning Aktuellt nr 4, HÄR.

ps. Självklart så spar jag el under resten av året, men under ett par veckor fuskar jag lite :)




"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar