fredag 14 december 2012

SISTA RESAN


2012 AVKLARAT - CHECK

Det här är stadsgränsen jag inte kommer att lämna på minst ett par veckor nu, Transportern står tryggt parkerad och föråkarn zippar just nu på julglöggen i bara kalsongerna (onödigt vetande). Jag älskar mitt jobb men nu har det varit mycket resande på sistone, man får liksom en slags "jet-lag", man vet inte riktigt var man vaknar och i vilken stad man är i. Resa, resa och åter resa... det bara händer, och en annan bara kör, kör och kör tills det helt plötsligt går upp för en att det är "fan jobbigt" i längden. Så nu plockar jag ut mina sparade semesterdagar och bara njuter av den vackra tid som nu råder, jul, snö, vitt, glitter, granar, ljusslingor, kärvar och domherrar... jul-ledig.

Vill ni ha lite tråkig fakta så kan jag avslöja att "pärlan" har rullat 4152 mil i år, dvs jorden runt plus 145 mil. Och om du tänker dig att du går i en typisk genomsnittlig gånghastighet på 6 km/h, utan några avbrott för att sova, äta eller dylikt så kommer det att ta ca 280 dygn (6680 timmar) att genomföra resan... och liiiite till. 108 hotellnätter på alla möjliga ställen och nästan 1800 kundkontakter, ibland när man stannar upp och tänker till så blir det lätt lite overkligt hur mycket som egentligen händer. Kul!

Jag kommer att återkomma inom kort med lite "årets" listor osv, men först vill jag bara landa. Man har åter igen fått varit med om så mycket, det är helt otroligt vad det här jobbet både ger och tar. Och åter igen så kan jag bara konstatera att ALLA inblandade, kunder, medarbetare, och jag själv känner sån tillfredställelse. Inte kan vi lägga ner detta, det vore ju riktigt riktigt "o-klokt".


Visst hade jag hört att det snöat mycket hemma, men att teleledningarna brakat så?

 Och träden sen.... knappt man vågade åka under

 This is Norrtälje!!

Veckans bonusbild.... min Wera!!! Stoltare farfar finns fan inte åååååå


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar