torsdag 6 december 2012

HEMRESA


BEFARADE DET VÄRSTA - MEN FICK EN BRA RESA HEM

Trodde resan hem idag skulle bli en resa i misär, men det visade sig att det gick som smort. Väg-röjnings-styrkorna har agerat superbra under natten och hela E20/E18 var perfekt med tanke på vinterväglag osv. Ok lite snö-strängar och lite gropigt men fullt godkänt. En stor eloge till er som varit ute hela natten och gjort vägarna framkomliga, tusen tack!! I Norrtälje Kommun däremot kan dom ansvariga för snöröjningen gott och väl avgå, hårda ord kanske men det är fullständig kaos i hela kommunen och inga plogbilar trots rekord-snö. Så dåligt så det finns inte och folk är rasande.

Idag när jag passerade hemma-kommungränsen så hade jag kört över 40 mil på plogade vägar men när den sista biten motorväg börjar så är endast ett körfält framkomligt, och då det vänstra (på en motorväg!). Knappt någon trafik, ingen nederbörd, och trots plusgrader ingen salt... och jag mötte inte en enda plogbil. Och då var det sjuka köer och stillastående bilar igår, det tog fem (!) timmar för min sambo att komma hem från Solna igår. Det kan bara stavas F-I-A-S-K-O!

Men nu kan ni som sagt var slappna av, sista föråkaren har landat i boet för denna vecka. Nu väntar bara nästa vecka för min del, sen blir det julledighet i en månad. Hur ska jag klara det, spännande ;)

 

Skara 07.00

Mariestad

Örebro

 Eskilstuna

 Motorväg, Sthlm-Norrtälje

 Infarten till Norrtälje hahaha


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar