tisdag 25 december 2012

GRYM RESA


FÖRÅKAREN NU I JÄMTLAND - HANS ANDRA HEM

Klockan 08.00 (se bild här ovan, mindre kul bilväder med tanke på en 70-milsresa) i morse påbörjade vi vår resa upp till kalla men underbara Jämtland, och nio (!) timmar senare parkerade jag bilen vid slutmålet, snöblind och helt slut. Jag kan väl sammanfatta det hela med att vädret var riktigt uselt och trafiken ganska gles men makalöst långsam. Efter Sundsvall så vräkte snön ner och det blev kolsvart på en gång men det var liksom ingen idé att slå på helljusen för då blev sikten lika med noll. Försökte mig på att lägga upp ett filmklipp för att visa, men ja visst ja, jag är ju i Jämtland nu... det tar timmar att ladda sidor, bilder osv osv här. En film tar tre dagar typ ;)

Tänkte göra en "jag-pallar-inte-med-bilister" topplista, men med risk för att låta som en gnällspik och trafikdåre så avstår jag (tills vidare). Men en del kan fan inte köra, och borde ABSOLUT hålla sig hemma om vädret är dåligt och bilen usel. Avgå alla b-bilister, skäms!!

Återkommer med lite mer vinterbilder under kommande dagar, men tills dess vill jag önska er en GOD FORTSÄTTNING och nu snart även ett GOTT NYTT ÅR!! Kram Kram ;)


Tio-bils-karavan i 60 km/h på motorväg, bra irriterande att ligga sega i en sån i flera mil. Skickligt då att man har superdäck, bra bil och lätt kan passera i vänsterfilen. För sen är vägen fri igen.

Södra brofästet på nya bron vid Sundsvall, snacka om att man längtar efter den. Vilket lyft på hela resan, lite som nya vägsträckan förbi Iggesund, lysande beslut av VV där. Tack!

Klockan är 13.00 och vi svänger av efter Sundsvall, halvmörkt redan, suck.

 Och jo då, det finns snö här uppe också... lita på det haha. Fast jag tror dock att det är ett par decimeter hemma just nu, Norrtälje är ju rena "Hell-Hole" vintertid.


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

1 kommentar:

  1. Vila nu & njut. Vi längtar efter filmerna som du får "fixa" söder om dalälven..//Ove

    SvaraRadera