onsdag 5 december 2012

MITT I NATTEN


JAG JOBBAR I GÖTENE - OCH DÄR ÄR DET CIRKUS

Beräknade sju millar, blev hundra (!!!). Och nu vandrar kommunstyrelsens ordförande i Götene omkring med överfallslarm efter mordhot. Personligen så känner man väl lite spontant att ja, kanske rätt åt honom ändå... felbudgetera med 93 miljoner för en medeltidsby känns ju lite B, om ni förstår vad jag menar. Men att mordhota för detsamma, nja där ringer i alla fall mina "låsa-in-klockor".
Sen ska jag nog inte börja spekulera här i vad som kan ha hänt när millarna gled iväg, men bara den godtrogne ser nog att det liksom "råkade" bli så... men men större under har ju skett.

Ligger här på mitt road-motell och klockan är runt midnatt, ser hur långtradarna svischar förbi där ute i mörkret. En del med trehundra extralampor och vrålande motorer. Kalla mig knäpp men jag tycker det ser hur läckert ut som helst. Var hittar man ett körkort för en sån däringa, och vem har ett stort svart femtio-tons-monster utan en grym chaffis som måste trafikera nätterna mellan Kiruna och fjärran i ett moln av mäktig snörök under tidspress, men med kaffebryggare och Johnny Cash i hytten? 






"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar