torsdag 22 november 2012

DEPPAR

 (bild uteblir tyvärr haha)
 KÄNSLOSAM FÖRÅKARE - MED SORG I HJÄRTAT
Sitter just nu med en kopp kaffe och stirrar ut på den gråa novemberdagen med tom blick. Duggregnet strilar ner och folk skyndar fram på gatan med paraplyerna fladdrandes i vinden. Det känns ju inte så himla muntert direkt, men vädret passar bra in på min sinnes-stämning... för trots att det är en stor-match där AIK möter Napoli i säsongens sista match 2012. Så är det också den sista någonsin på Råsunda.

Det blir en match med blandade känslor
för många många som idag tar sig till Råsunda för sista gången någonsin. Hur många gånger har inte sulorna på mina sneakers trampat på den där betongen genom åren, hur många gånger har jag inte stått där i sol, regn och snö i med och motgång. Hur många gånger har jag inte hoppat av glädje när AIK gjort mål, och hur många gånger har jag inte sparkat på min stol av ilska när det har gått emot.... Fan, det är en epok går i graven ikväll, en del av mitt liv och mitt hjärta!

Råsunda har alltid varit mitt andra
hem, massor av människor på Norra har varit min familj genom flera sekler nu. Jag har upplevt ALLT på den här underbara arenan, kärlek, sorg, hat och förtvivlan, kramar, knytnävar, pistolskott, hångel, skratt och tårar. Men nu tar det slut, det är över för ALLTID, och jag känner såna blandade känslor av både glädje och sorg. En arena som egentligen borde ha fått stå kvar länge till. Eller som Napolis tränare Mazzari sa, "Jag har tittat på arenan. Den verkar ju trevlig och jag vet inte riktigt varför man stänger ned stället".

Det kommer att vara tunga tunga steg
ut genom "katakomberna" ikväll, dom sista stegen på klassisk AIK-mark med en tår rullandes på min kind.
Vila I Frid mitt underbara älskade Råsunda :(

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar