måndag 5 november 2012

RÅSUNDA


MAGISK KVÄLL PÅ RÅSUNDA IGÅR - SISTA ALLSVENSKA MATCHEN

Så har man då sett den sista Allsvenska AIK-matchen någonsin på Råsunda då, för igår spelade serien klar och det mot gästande Malmö FF. En skön vinst blev det också trots att MFF ju stred om guldet, så lätt var det nog inte att spela igår med över 25.000 gnagare som sjöng hela kvällen. Magiskt! AIK slutade på en fjärdeplats totalt och personligen är det faktiskt bättre än jag trodde inför säsongen, men samtidigt blev rätt besviken på så här i slutfasen, när man ju trots allt krigade om guldet för någon vecka sedan. Suck! Men den definitivt sista matchen på Råsunda blir den 22:a november för sen river dom hela arenan och tar död på en epok... men än hinner ni se ett par matcher. (PSV Eidhoven 8/11, Napoli 22/11). Passa på!!

Jobbet då, jo jag tackar, det rullar på.... om nu någon undrar hehe. Linköping och Mjölby.





"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

2 kommentarer:

  1. Vilket DRAG på på "Borgen" det var. Jag tycker synd om er. Visst är det kul med nytt, men va fan det skulle ju fungerat med lite färg och betong. Lite mera ölkranar runt "Borgen" samt lite ställen där tapas å dyligt kunde avnjutas. Byggde man det så skulle kulturen få ha haft sin gång och alla kunde njuta vidare av hela (AIK´s) landets bästa ställe. Som du förstår så är det med sorg i hjärtat jag nu inte får se mitt Bajen spela 2-2 mot er på denna fina arena..//Ove

    SvaraRadera
  2. Respekt och humor på bara några meningar, det är ju lysande ;) Men sorry Bajen lirar i en helt annan liga, och tusan vet om dom kommer ur träsket än på ett par år. Råsunda i mitt hjärta för alltid... kan vara värt en tatuering faktiskt ;) ;)

    SvaraRadera