fredag 9 november 2012

LINKÖPING KLART


ÄNTLIGEN - VAR DET TUSEN KUNDER ELLER?

Grattis Linköping, nu är ni äntligen klara. Det kändes som evigheter med alla kunder och tyvärr så har det strulat en del, men nu är det klart och föråkaren har lämnat kommun för att härja runt i Mjölby i någon vecka. Se upp på vägarna där nere på dom vidsträckta östgöta-slätterna, "den vita faran" ska fram.

Kolla in ufo:t som hade landat i en trädgård utanför Hogstad... skum sten på skum gård. Förresten, jag vet inte om jag berättade det men i dom trakterna verkade tiden ha stannat, i alla fall om man som jag fick höra följande från en äldre man jag besökte.

- Njaao, jag är så trött idag så ojoj...
- Jasså, du kanske tittade på Obama, sa jag dagen efter USA-valet.
- Va? Obama? E de däringa AIK-spelare det eller, sa han och pekade på en liten dekal som jag har sitter inne i bilen.
Jag lovar.... han skämtade INTE!!!


 Mitt kontor en vanlig arbetsdag ute på "fältet"

 Östgöta-slätt... överallt

 Göta Kanal och inte en båt i sikte

 Tvåtusen meter lång allé, fram till värsta herrgården. Imponerande

Den här drömmer Jean-Åke mardrömmar om haha


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar