tisdag 2 mars 2010

BÄ BÄ VITA LAMM



Idag fick jag agera veterinär och förlöste dessa två små ulliga, gulliga lamm... nja, jag skoja lite. Men dom var bara en timme gamla när jag kom till gården och fortfarande lite äckliga att hålla i, och sen kikade alla lite konstigt på mig när jag klämde ur mig "Nä, vilka söta killingar", ops! Nåja, jag röjde upp på gården åt dom och sorterade tills jag blev svettig i kylan, så nu kan dom flytta. Från det underbara Väddö, Skeppsmyra med utsikt över Ålands hav.... till Skåne??




Annars såg det mest ut så här idag, snörök och ett ständigt vibrerande på vägar som liknade gigantiska tvättbrädor. Man skakar nästan fortfarande faktiskt, och faktum är att jag inte ens kollade in i skåpet efter dagens femtonmila resa. Kan ni tänka er sörjan med gifter, oljor och syror där bak i bilen... ja just därför jag inte tittade efter hehe... Nä nu måste jag kolla in Mästarnas Mästare, föråkartävlingen fortsätter och jag vägrar förlora!!!

Vi ses på bloggen imorgon ;)




Barnens ö vedertaget namn, beläget i Väddö socken i Stockholms län, Norrtälje kommun, länets största kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar