tisdag 9 mars 2010

FELAKTIGA KOORDINATER


(Estuna Kyrka)

Det här med rätt och fel koordinater är alltid ett gissel, idag hamnade jag först vid en kyrka (!) och en timme efter det vid ett knappt synligt grindhål mitt på en skogsväg. Som till råga på allt visade sig bara vara en infart till ingenting, gården hade väl brunnit upp eller nåt. Så det blev en hel del fel-åkande idag men som tur var inga längre sträckor, och gissa vad jag hittade mellan ställena.... ett kanon-fik utefter en mindre väg som hade så sjukt gott kaffe ahhh....

(det skumma grindhålet till vänster)


(usel paparazzibild)

Vågade inte be om ett foto på denna gamle man och hans son, som var hur snälla och goa som heslt. Men dom såg lite lustiga ut. Tiden hade stannat på den här gården och dom levde förmodligen på som dom gjort för femtio år sedan, det var lite sorgligt allting faktiskt. Frun som dött, djuren sålda och huset såg ut att behöva en "Total Makeover" redan imorgon.
Det värsta var att dom lite försynt sa att dom hade blivit bortglömda av oss förra året men dom hade inte vågat ringa om det.

3 kommentarer:

  1. Snacka om fel koordinater. Körde fel 5 mil idag p.g.a att det fanns 2 gårdar med samma namn o9ch blindstyret som lagt koordinaterna inte sett upp :P
    Dessutom fick jag pulsa 50 m i halvmeter djup snö, gräva fram en källardörr och släpa en full 20 L dunk MCPA tillbaka ;)

    // MaHe

    SvaraRadera
  2. En dag på jobbet..//Ove

    SvaraRadera
  3. Eller hur? Det händer mig VARJE dag Hetting ;)
    Kämpa!!!

    SvaraRadera