måndag 29 mars 2010

SNÖDROPPAR


Äntligen hittade jag ett vårtecken, ett gäng snödroppar intill en husvägg. Kändes otroligt befriande måste jag säga. Har haft svår vår-ångest de senaste veckorna, men nu piggnade jag till lite igen kände jag. Man vet liksom att det inte är helt hopplöst på något vis. Skönt! Lite komiskt dock att jag om ett par dagar drar norrut till Jämtland och all jä*** snö igen, fast det är alltid skoj att komma hem efter en påsk där uppe. Kontrasterna är nästan på gränsen till brutala.

Annars var väl dagens största händelse ett rån på Söder idag med en massa polishelikoptrar, avspärrningar på vägen hem och att Lasse D och jag nu har börjat planera starten av Uppsala län veckan efter påsk. Så ni i Enköping, Uppsala, Tierp, Östhammar Almunge osv osv.... skotta fram grejorna för snart kommer vi ;)

ps. BKV - Huddinge IF igår slutade 0-0, helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar