onsdag 24 mars 2010

SKITDAG


This is STENA Eskilstuna.... fullt ös på maskinerna när man glider in med ett bredställ på gårdsplanen och ett rassel i gruset. Stänger av tändningen och sträcker på musklerna till ljudet av ett knastrande grenrör till en dieselmotor. Jag plockar av mig solglasögonen och blundar två sekunder, tuuung resa, tuuung dag, tuuung bil.....

Så är dom sur-gubbar där inne, låst dörr, öppnar lite lätt, kikar ut, mumlar om "jahaja syra nu igen", suck och stön blabla, sen stänger dom skjutdörrarna igen så jag måste banka på, stå på tå och titta in, och BE om att få lämna in transportdokumenten när dom öppnar. Oh my God! Förlåt att jag också måste jobba liksom ;)
(no hard feeling)

Jag sov över här nere för jag pallade bara inte dra iväg dom där tjugo milen hem sent på eftermiddagen. Ja, jag är gring idag, märks det? Det händer mycket just nu, dock mest av privat karraktär, och det är lika bra att säga det rakt ut då ju bloggen liksom hamnar i andra... tredje hand just nu. Det går över, vårtrötthet, slut på lönen, AIK har inte vunnit än, samt sjukhusbesök imorgon. Usch!



Infarten till Stena, för er som inte har sett den. Och GPS:en säger sväng höger till s..te..n..aaaa. På tal om GPS. Igår när jag stod på färjan till Adelsö och det var 100 meter kvar till kajen så säger den. "Kör av färjan... kör sedan 200 meter... sväng vänster". Skrattade faktiskt lite då, på botten eller?

Info om Strängnäs, vad finns det där. Ska goggla lite senare
... och här ser ni stan från "Strängnäsbron"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar