fredag 5 mars 2010

SER JAG FEL ELLER... EN SOL


Några "road-pics" från dagens lilla rese-rutt. Och visst ser man att det är soligt och vackert, kanske kanske att det är något på gång snart, även om det är bra kallt och blåsigt fortfarande. Äcklig skortstens-rök stiger upp mot den blåa himlen men det såg så snyggt ut på något skumt vis, hoppas det är vattenångor eller något annat ofarligt bara.


En krusbärs-loka fylld med is som glittrar i solskenet, en lite skön bil, eller hur. Jag glömde flaskan i bilen igår kvällen och självklart frös den ihop till värsta isklumpen. Men den blev ju iskall och smakade riktigt riktigt gott inne i min varma lilla cupé, mums!


På vägen hem blev jag omkörd av den här kärran, värsta Audin jag har sett ever. Och efter att ha gogglat lite så kunde man ju lätt konstatera att detta är ett MONSTER! En V10:a på 5,2 liter och 525 hästar från Lamborghini skjuter iväg kärran upp till hundra km/h på 3,7 sekunder. Ganska billig om man jämför med Porsche, Ferrari osv, dryga 1,2 miljoner "bara". Behöver jag tillägga att jag blåste om honom vid Täby galopp, snopet att se en Transporter glida in framför och stänka ner den helg-vaxade pärlan med elva lager klarlack ;)


Nä nu är det dags för kvällsmiddag, vi lyxar till det lite med hummersoppa och oxfilé, det är ju ändå fredag liksom. Skål på er och ha en trevlig helg allihopa ;)


Och här kommer en bild från Slawek i Skåne eller var han nu har varit... trevlig ÄLG!

2 kommentarer:

  1. Det var i Dalhem, Hyltebruks Kommun i Halland


    Ha det såbr, äter man så mycket lyx kan man bli bakful, hahha

    SvaraRadera
  2. Audin är en Råtta ( R8... tänk vad fel en beteckning kan bli )

    SvaraRadera