tisdag 16 mars 2010

EN ÖDE STAD


Dagens vykort kommer från hamnen i Nynäshamn, frostigt, öde och en massa is, inte på långa vägar samma ös som på sommaren med alla gotlandsresenärer. Faktum är att det känns som om det bara är jag i stan, och en (!) pizzeria öppen på gågatan. Och dom glodde misstänksamt när jag beställde, när jag åt, och när jag gick.... Stephen King, welcome to Nynäshamn ;)


Här är en låda "godis" som jag grävde fram i en lada idag, en riktig "cancer-cocktail" nerpackad i en gammal trälåda (som dom skulle ha kvar). Inget speciellt med själva hämtningen förutom att tjejen inte visste vad som var spillolja och ny olja, "ta hela skiten" var slutkommentaren efter några sekunders funderande. Hasta la Vista Oljista, tänkte jag och gav henne en kopia på transportdokumentet och stack....


Vackra naturscener med solen gnistrande på det kompakta is-täcket. Jag tog en liten bensträckare i fem minuter och bara njöt i lä-sidan bakom bilen, för på andra sidan gick det f*n inte att stå i den iskalla blåsten. Förresten, undrar ni liksom jag om djuren som gått där ute ätit jästa äpplen eller nåt? Kanske el-kablarna ovanför som stör deras lokalsinne?
Nä nu ska jag snart sussa på ett halv-skabbigt Sjöfartshotell, men först ska jag zappa blanda alla... fyra kanalerna någon timme innan jag släcker den på en skruv hängandes sänglampan.

ps. Inga andra roliga bilder utifrån landet? Maila om ni ser något skoj vet jag.
J-Å.... någon cd? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar