fredag 12 mars 2010

NU ÄR DET HELG



Nu släpper tjälen ur vägarna och det blir till att köra slalom mellan halvmetersgropar på grusvägarna. Enligt en kund så kan jag rapportera om att det är 1,60 djupt och så har det inte varit sedan 1966, nu vet ni det ;) Fast i skog och mark så finns det nästan ingen tjäle alls så där lär det bara säga "PUFF" så är all snö borta. Skönt va!

Blev precis klar med Vallentuna idag och bilen är så full att väggar och tak buktar utåt. Så nästa vecka bär det av söderut, för då blir det Nynäshamn, Nacka, Haninge osv. Dahlin styrde upp med kartor och koordinater idag på kontoret, då ingen annan hade gjort det. Kanon mannen!! Men nu tar vi helg va, jag ska snart åka och inhandla något riktigt gott tror jag, och kanske att man "råkar" passera systemet på vägen hem också.
Trevlig Helg på er och ha det gott i solen ;)


Veckans Tumme-Upp

1. Självklart SOLEN som lyser nu. Ska det ÄNTLIGEN bli vår tro, håll tummarna! Jag rapporterar på stört om jag stöter på något härligt vårtecken.
2. ALLSVENSKAN, som har premiär på söndag, AIK mot nytt guld. "Kom och ta oss" lyder årets motto och det ska bli riktigt spännande att följa årets säsong. Häng med ;)
3. Alla trevliga LANTBRUKARE som jag har träffat i veckan. Och den bäste av alla bjussade på kaffe idag, tack till Ingemar i Fredriksberg. Även om han snackade halvt ihjäl mig ;)
4. DAHLIN som bet ihop på kontoret, han kan allt den killen. Tack!


Veckans Tumme-Ner

1. STEFAN HOLM som åkte ur "Mästarnas Mästare" som en riktig lip-sill. Här satsar man pengar i interna tävlingar och så gör man det på en som bara ville åka hem.
2. Alla felaktiga GPS-KOORDINATER under den gångna veckan. Det verkar som att Stockholms län har värst av alla, eller är det bara jag som inbillar mig det?
3. KALLA FÖTTER, efter att man kanske redan under första kundbesök får trava runt i meterhög snö fram och tillbaka. Svinkallt i skorna kan jag tala om brrrrr, måste komma ihåg extra-strumpor hädanefter.
4. Missnöjda HAMMARBYARE som försöker förstöra AIK:s träningar, vilka muppar. Även om det nu gäller en "avhoppare" så kan man faktiskt agera annorlunda. Låt bli!

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig en skön helg och vi får väl sända en faktura till Herr Holm efter hans uppträdande..//Ove

    SvaraRadera