måndag 1 mars 2010

SKITVÄDER



Så var man då äntligen igång med föråkeriet igen, "Hit The Road Jack" på radion och knegar-kängorna på fötterna. Måste köpa en röd/svart rutig skjorta förresten ;) Fast med tanke på det sjukt dåliga väder som rådde så hade man nog suttit på varma kontoret och vänt på lite papper istället. Jag var smocksur efter bara en timme på morgonen och huttrade ikapp med min ständige följeslagare (kaffetermosen) i förarhytten. Knappt farbar väg och på ett ställe fick jag vada i över en meter snö i 20-30 meter och markera oljefat som knappt syntes, och det mitt i blåst, regn och snö.

Men oj vad jag var ringrostig idag, skrev artikelnummer på spilloljefaten istället för det obligatoriska UN-numret hos första kunden. För er som inte vet vad UN är, klicka här. Sen åkte jag två mil fel pga av felaktiga koordinater, och glömde sedan att skriva upp de rätta. Ni vet alla dom där siffrorna som 17,59,46/59,21,45. Come-backen blev med andra ord lite halv-taskig ute på "fältet", men imorgon blir det full fokus för då ska jag ut i kustbandet där det är som allra värsta. Singö, Grisslehamn, Ellan och Arholma kommer att få besök av en mycket trevlig föråkare ;)




Tack Gode Gud för kaffebönan, och det varma vattnet!

1 kommentar:

  1. Lycka till med körandet iår nu och skriv i bloggen som aldrig förr, den är mycket roligare att läsa när du är ute och åker efter FA :) KUTGW!

    SvaraRadera