fredag 16 oktober 2009

BLOGGEN GOES VIDEO


Skönt med fredag igen. Och extra skönt att man slipper åka E4:an norrut på ett tag, för nu är de norra delarna av landet avklarade för i år och därmed alla långa transportsträckor. Annars så känner jag att jag redan saknar den där delen av Sverige, med all sin underbara natur, trevliga människor och sitt spännande väder. Det negativa går jag inte in på för jag tror det finns mer på den listan än på den positiva sidan, typ lappsjuka, vemod, oväder, mygg och knott osv.

På tal om lista så kommer här en liten sådan med några små händelser och upplevelser, och jag kallar den väl helt enkelt för ”Veckans Lista” (kreativt va ;).




Veckans Mat: Wokad biff med grönsaker på vietnamesiska Long Fo Dah i Sundsvall. Extrastark beställning som blev ännu starkare när de gav mig en special-burk fylld med chillipeppar, vitlök och en massa annat oidentifierat ”geck”. Och jag bara öste på tills kocken ropade ”tajkt, mycke tajkt”. Holy Makoroni, rapar nästan diesel fortfarande.

Veckans Inbjudan: Bond-frun som kom ut och pratade när jag stod och förpackade en massa elände på platsen. ”Gubben e int hem så jag kan bju på lit kaffe om han vill”. Som tur var så hade jag andra kunder inbokade så jag tackade artigt nej. Hur f** tolkar man det, eller hörde jag fel?

Veckans Bästa: Den där iskalla tisdagsmorgonen och solskenet, gnistrande frost och total tystnad vid en rastplats med utsikt över en dalgång i höstens alla färger, WOW! Jag, kaffetermosen och naturen.

Veckans Sämsta: Min privata bilnyckel samt bredbands-dongen saknas. Bra irriterande och trots att jag vänt ut och in på hela bilen, väskor och fickor så är dom borta. Jag får leta vidare i helgen innan jag beställer ny nyckel från Chrysler och kanske ringer Ove (om jag vågar).

Veckans siffror: 174 avverkade mil (nytt rekord med en ynka mil) och 1850 kg in/ut lastat ur bilen.

Veckans Låt: Convoj med C.W McCcall
(ironi med Iggesund-Gävle;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar