tisdag 27 oktober 2009

MOSTRAR PÅ GOTLAND


Där satt jag i bilen och hade överläggningar med mig själv. Skulle jag sikta på att hinna ner till Eskilstuna innan stängning för att tömma bilen, eller skulle jag hinna ta två kunder till, oplanerade men ändock bara några kilometer bort. Eller skulle jag helt enkelt åka hem... eller till kontoret, men oavsett väderstreck så hade jag samma körsträcka. Och klockan bara tickade....

Det blev Eskilstuna, för det ångade bensin i hela bilen av läckande dunkar och jag började bli smått yr i bollen. Nio mil senare och med några minuters marginal så var det däck-skrik in till Stena och deras suveräna killar där, lite AIK-prat och lastningsproblem och jag var klar för idag. Puh, vilken dag det blev!! Långt, många, smuts och ingen mat på 9 timmar. Jo det är sant!
Nu blir det O´Learys och en kall öl, och HBK-IFK.


På tal om något helt annat, så fick jag den här bilden messad av Hetting på vägen, och undrade lite för mig själv "Men va F**, har han fått napp på Gotland...?". Men så ringer han upp mig och drar en story om att den här damen hade kommit knallandes emot honom med en kniv (!) och frågat om det var Oves bil. Och efter lite prat hit och dit så visade det sig att det var Oves Moster... Lite osammanhängande men Hetting berättar säkert mera om ni frågar honom.
Förresten, Janssons börjar mer och mer likna AIK. Dom finns ÖVERALLT och verkar vara hur många som helst hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar