fredag 16 oktober 2009

DYNAMIT-GUBBEN

Igår nämnde jag att vi ibland riskerar våra liv, och det kan man ju diskutera kanske. Men faktum är jag så här i efterhand förbannar mig själv lite för att jag stod och hjälpte den här kunden med att packa upp saker ur ett par hinkar som stod i gammalt fallfärdigt ruckel. Det visade sig nämligen vara tändhattar i mängder, gammal dynamit och några andra suspekta nitroglycerin-kapslar. Här snackar vi alltså om "Farligt Avfall".
Kalla mig gärna feg men in i min bil kom det aldrig (hmm ligger fint gömt i en kartong för framtida löneförhandlingar).

Vad hände då? Jo jag tog hand om hans övriga FA och hänvisade honom sedan vidare till polisen efter det att jag pratat med Ove om hanteringen. Men innan jag åkte så mumlade han något om att "skjuta av skiten", så man får väl hålla lite koll i tidningarna framöver...
"Flygande kor i Norrland" eller "Galen Krut-Gubbe sprängde halva byn".


(Tändhattar i topp-trim)


(Skummaste burken jag har öppnat)

(Svettiga dynamit-gubbar i mängder)

ps. "Listan" kommer ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar