måndag 5 oktober 2009

ATTJO - PROSIT


Ska inte fördjupa mig men... jag ligger här ensam och snörvlar i min säng, alltså en föråkare mindre på vägarna just nu. Ringt och avbokat Örnsköldsvik så dom inte väntar i onödan, dom får vänta några dagar till helt enkelt. Orsaken till att man är klenare än vanligt är nog att jag for omkring som en dåre på fotboll hela helgen med min grabb, igår var det sånt skitväder i Enköping så man skakade i två timmar. Grabben var uttagen som mittback till pojkallsvenska kvalet som påbörjades, trots sin ringa ålder, och det går ju bara inte att missa.


Men just då gav man f** i det, och när Ludde skickar in andra glidtacklingen på deras super-anfallare och landslagsspelare för p16/juniorer (lillebror Rajalakso) så benskydds-smällen hördes över hela arenan. Ja då grät jag av lycka. Men det gjorde inte han, han blev gnälligare än Anders Svensson och bara gick av planen, rakt ut i omklädningsrummet. Och där kan han sitta och fundera på vad det var som körde över honom, en två år yngre kille vid namn Lindbergh ;)
Hur slutade matchen då, jo vi vann med 0-0. Dom trodde säkert på 5-0 vinst innan avspark nämligen, därför kändes mål-löst som en riktigt skön vinst i alla fall.


Ha re gott och håll er friska!!

4 kommentarer:

  1. Du skulle haft den fina jackan som du fick av Ove på dig. Då hade du varit på vägarna nu och inte legat hemma och snörvlat :P

    Ta en äggtoddy och låt ynklig när frugan kommer hem. Då får du ligga i soffan och bli uppassad ..hehehe

    / MaHe

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Limpan. Inte trodde jag att du skulle lägga dig för en lite bacill.
    Kul att jackan passade dig och förlåt att du inte har haft ditt namn på den. Mitt fel men å andra sidan så är du den ände med smeknamnet på.

    Jag håller med Hetting om att du ska ta en toddy och komma på fötter snart. Kul att ni vann med 0-0 också. Bra jobbat..//Ove

    SvaraRadera
  3. Jag saknar listan..//

    SvaraRadera
  4. Jo då jag är snart uppe och ute på vägarna igen, snabbare än någonsin... med jackan på (kanske) men jag brukar ju liksom jobba mig varm hehe

    Listan får bli på fredag, en "tvåveckors" ;)

    SvaraRadera