fredag 30 oktober 2009

KAFFERAST


Här far man omkring som en galning bland gårdarna och så "PANG", blir man kaffe-sugen. På kontoret så trycker man bara på "knappen" och vips så har man en kopp varmt och gott kaffe. Men här ute i höst-rusket är det bara att gilla läget och bita ihop.... men så plötsligt händer det.....

Jag svänger av stora vägen och tar av in på en liten smal väg inbäddad mellan täta träd. Regnvåta eklöv ligger som en matta och under hjulen knastrar gruset, och DÄR, en 20-rummare (!!) mitt ute i skogen. Ut kliver en herre och frågar vänligt "Har du tid med en kopp kaffe?" F** då blev jag nästan religös! Det bjöds på kaffe och macka mitt i stora köket med herr och fru godsägare. Helt klart "Fem Kaffekoppar" i betyg till den här kunden.... som räddade min dag. Tusen tack W!

Nu blir det hemresa och däcksbyte, åtta veckor till julafton!!


(Reklamfilm från förr ;)

2 kommentarer:

  1. Jo då så är det! Ordet anonym existerar inte längre! haha. Undrar om du någonsin arbetar med tanke på hur mycket tid du lägger ner på nätet? Må så gott så syns vi på lördag kanske! Undrar om fiskhandlarna får revansch! Nu undrar du säkert vem som skriver? Men du brödbiten det vet du nog om du anstränger dig lite :)

    SvaraRadera