tisdag 13 oktober 2009

DET HÄNDER I ÖRNSKÖLDSVIK


Just nu far jag omkring som en Hetti... eh, tetting på vägarna här uppe i Örnsköldsvik och har alltså bra mycket närmare Haparanda än hemmet. Ruggigt va? Höga Kusten bron är lite imponerande fast jag satt i telefonen, fotade och kollade gps:n så jag hann inte njuta av utsikten ;)





Fick en bild av det här lilla gose-djuret från Ove idag, som i sin tur att hade fått det av en förmodligen livrädd Dahlin. Undrar just vad det blev av honom förresten, har inte hört något sedan bilden nämligen hmmm... Såg själv något små-läbbigt idag, två döda kalvar utslängda på en ladugårds-backe. Och det PRECIS innan lunch!!






Ja just det ja, jag hade kändis-kontakt i morse när jag satt och mumsade på den här excellenta frukosten (bacon på rostad smörgås, melon, äpple och en stor kopp kaffe). Brödrosten fungerade inte så jag upplyste det snällt för en av servitriserna.
- "Jo, brö-mojjen e paj", och pekade mot brödrosten.
Men jag borde kanske ha sagt "Brödrosten fungerar inte som den ska"
- "Eh... va?"
Då hörde jag en bekant röst bakom mig som skrattande sa:
- "Fler stockholmare här hör jag" hehe
Och där satt Paulo Roberto och flinade... gav han en "back-around-side-flip-asskick" innan jag stack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar