måndag 19 oktober 2009

MÅNDAGSMORGON OCH KÖER


Så här såg det ut i morse för mig, suddigt, regnigt, mörkt och en massa stillastående köer ända in till Stockholm city. Så jag satt där och filosoferade lite för mig själv, om det är skönt att vara tillbaka i civilisationen och alltid ha någon i sin närhet igen. Motorstopp här och man har massor av folk som hjälpsamt stannar och vill undsätta en stackare i nöd osv. Eller stå still mitt i förra veckans ödemarker med rasande björnar utanför vindrutan samtidigt som det bara bli kallare och kallare inne i bilen.

Inget svårare val direkt, om det inte vore för att här skulle man bergis bara tuta som en överstressad galning och peka finger åt mig för att jag stod i vägen. Samtidigt som man uppe i norr tvärnitar, skjuter Nalle Puh och hans kompisar och i nästa sekund bjussar på kaffe ur den obligatoriska termosen för att sen ringa och fixa så det till slut är ett helt gäng som hjälper till.... eller är det bara elaka fördomar om oss stockholmare?

På tal om något helt annat så lyckades vi igår vinna kvalet till Pojkallsvenskan efter 4-2 vinst över Märsta IK. Vilket innebär att vi nu är med och slåss om vidare platser mot eliten nästa år. Stort i vår lilla stad! Så om ni under över varför jag visslar så mycket så har ni svaret här....
SM-GULD 2014 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar