tisdag 19 mars 2013

FLASHBACK


 MINNEN FRÅN FÖRR - DET BLEV EN RIKTIG FLASHBACK IDAG

Hade en del dejá vu-upplevelser idag, och det började med ett besök på Stora Lövhulta där jag för tre år sedan var med om en pressträff med Almen och grabbarna. Alltid skoj att komma tillbaka till "gamla kunder" fast från fel håll så att säga, det blir en "AHA, här har jag ju varit förut, va kul". Lite snopet, lite roligt (om det nu inte var struligt värre dvs :)

I alla fall, när vi står där och pratar lite så säger han att "Ja, sist blev det ju inte hämtat" och jag mindes då lite skämmigt hur vi hade varit där med tidningar och radio osv och Stena lastade och åkte med skrotet. Vad som sen hände, eller inte hände rättare sagt. Var att det farliga avfallet blev kvar, ingen beställning gjordes och allt föll i glömska. Men det var inte mitt fel... aldrig. Jag skyller på Alm, eller Callcenter, eller kontoret eller nån vaktmästare, annan föråkare eller Stena. Jag bugade djupt och bad om ursäkt för det hela, för han förstod ju givetvis att det inte... var mitt fel ;)


Precis här hade polisen ställt upp en mobil fartkamera 2009, och jag missade fullständigt att det var en femtio-sträcka över ett back-krön. Så blixten flaschade och jag svor. Men inga böter kom, och ingen hörde av sig... måste vara preskiberat nu va. Mådde skitdåligt över det under flera veckor och körde sen efter det alltid med en papperspåse över huvudet med urklippta kik-ögon-hål den sommaren.

Cityhotellet i Eskilstuna krävde värmefläkt en gång i tiden, så även nybygda Elite idag. Åter igen en "AHA-upplevelse", och det i samma stad. SVINKALLT på rummet, och går man in i badrummet så får man fan en frys-chock. Kul :(  Och på tal om kallt och vinter.... hörde att det hade snöat två decimeter hemma i Norrtälje. Avgå Våren!!

 Och som vanligt när det finns Hot & Spicey i närheten, så gott!!!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar