fredag 8 mars 2013

VÅREN KOMMER


SNART ÄR VÅREN KOMMEN - FÅGLARNA JOBBAR SIG NORRUT

 Som den lilla hobby-ornitolog jag är, så njöt jag verkligen av dom sista dagarna i Halland. För samtidigt som jag hörde på radion att den första tranan hade landat vid Hornborgarsjön (visserligen tjugo mil bort) så kunde jag bevittna flygstråk efter flygstråk med tusen tals gäss och sångsvanar. Det är så oerhört vackert att höra och se dom komma flygandes, en riktigt härlig vårkänsla. Lite knepigt dock att komma dom så passa nära att man kan filma klart och tydligt, i alla fall med en diesel-Transporter och en lånad Iphone. Hoppas ni kan se något över huvudtaget på dom här små filmklippen... usel kvalité tyvärr.


Försökte smyga mig på dom små liven men nä, dom lyfte på en gång



Syns knappt, men här satt det säkert 2.000 Kanadagäss efter vägen



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar