onsdag 20 mars 2013

TACK-BREVET


FÖRÅKAR-FORDONEN - FRÄLSER FOLK

Läste ni inlägget om bilbranden där Ove agerade kung, det var den 12:e februari och går att läsa HÄR. Nu har tack-brevet kommit, och åter igen... det är något med våra bilar som gör att man funderar lite extra ibland. Ni minns väl mannen i Halmstad, eller tåg-korsningen där lie-mannen stod och vinkade, det är lite av hallelulja-upplevelesr då och då. Och som jag skrev tidigare, det är nog Mats-Olas välsignelse med hand-påläggning som gör det. Fantastiskt, undrar just vad som händer imorgon ;)  Amen!


Hej Ove!

Det här är från M N, jag med den brinnande bilen du fick stopp på utanför Väsby för ett antal veckor sedan. Nu är det verkligen på tiden att du får det mail jag lovade att skicka till dig. Det borde du ha fått för länge sedan men så har det inte blivit. I gengäld får du här en fullständig rapport om hur det hela avlöpte, med bil, försäkring och så. Framför allt vill jag dock återigen säga ett stort och varmt tack för din vänlighet och hjälp! Det kändes väldigt märkligt att det var just du, med den erfarenhet du hade som brandman, som fick syn på och valde att köra efter mig. Även hjälpen med tillkallande av bärgningsbil och räddningstjänst är jag tacksam över! Jag upplevde att jag inte ens hann med att oroa mig för något som helst utan bara behövde stå och ta emot all hjälp. Nu kan jag dock omöjligt se det hela som en tillfällighet - det var situationen alldeles för tydlig för - utan som en Guds ledning från början till slut. Jag är personligt kristen och fast övertygad om att jag lever under Den allsmäktige Gudens beskydd och omsorg. Det fick jag ett tydligt bevis på också genom detta och jag tackar Herren för den stora nåd och hjälp Han sände.

Bilen hamnade på verkstaden där de snabbt konstaterade att skadorna var för stora för att en reparation skulle vara ekonomiskt försvarbar. De kunde inte säga vad som orsakat branden men att det var skador på både elsystem och motordelar. Trygg Hansa ställde dock villigt upp ;) och värderade bilen till 11 000. Med avdragen självrisk fick jag ut 9 500, vilket var det jag köpte bilen för. Även med den saken blev alltså slutet fullt överkomligt. Nu har jag hittat en ny bil som jag hoppas ska hålla sig kall så länge jag behöver den, en Skoda fick bli andra märkestestet för min del.

Än en gång, stort tack för all din hjälp!
Hälsningar M



"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar