torsdag 21 mars 2013

FÖRÅKARE STYR UPP


BILOLYCKA - OCH FÖRÅKARE FÖRST PÅ PLATS

Så här kan det se ut när en föråkare hamnar mitt i smeten, en äldre tant hade dragit rätt in i en rondell i ca hundra km/h strax utanför Norrtälje och flugit 10-15 meter rätt ut i diket på andra sidan. Jag kom bara någon minut efter det hade hänt och slog givetvis på ljuramperna, ut med västen och olycks-skyltarna. Vi har ju utrustningen och agerar självklart när det smäller, att vi sen har utbildningen i "ryggsäcken" också och kan det där med sjukvård, brand osv gör ju inte saken sämre.

Tanten klarade sig helt utan skador förutom någon knäskada, men var lätt chockad. Jag var nog den som blev mest skadad, då jag fick bildörren i svanskotan och höll på att svimma när jag skulle öppna upp den (hade redan ont där efter en smärre fadäs förra veckan). Efter en tio minuter kom det typ tre brandbilar, tre polisbilar och ambulans, så jag kunde lämna platsen efter det jag hade lastat in min utrustning igen. Tanten tackade tacksamt och jag önskade lycka till och sa att hon hade tur i oturen... tre meter bort stod en fet lyktstolpe som förmodligen hade kluvit bilen i två delar.... Kör försiktigt!!

Återkommer lite senare idag med ett annat "reportage", angående den trasiga Södertälje-bron. Vilket sjukt kaos det var där, man kunde inte tro sina ögon. Men föråkaren löste det hela med hjälp av sin suveräna utrustning i bilen... som vanligt. Läs mera senare ;)
 

Klicka på bilderna för större bild.










"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

1 kommentar: