tisdag 5 mars 2013

SAFARI



OVE PÅ ÄLGJAKT - EN BLIVANDE KLASSIKER

Kan exklusivt publicera ett par filmklipp där Ove jagar älg, utan bössa! Och jag skrattade läppen av mig när karln börjar tuta med sin "ko-bröls-honka" i Transportern. Stackars älgar, dom lär ju springa och titta bakåt fortfarande... hahaha. Men visst är det häftigt när det händer, och han kom ju ganska nära med tanke på bil och allting. Kul! (två klipp till här nedan, men var är älgarna hahahahaha)

Själv dunkade jag pannan i instrumentbrädan efter det att jag kom på att jag inte ens tog en bild, men det skyller jag på Hetting som babblade i mitt öra just då. Kom ikapp en långtradare med vidöppna bakdörrar i höjd med Värnamo, kör upp jämnsides men föraren sneglar inte ens åt mitt håll trots att jag tutar och och viftar. Förmodligen Johnny Cash på högsta volym hehe. Då kör jag upp framför och saktar sakta ner hastigheten till under femtio samtidigt som jag slår på saftblandarna och blinkar in mot vägkanten. När jag sen ser hur han gör detsamma och ger mig en tumme upp från hytten så förstod jag att han fattat det hela och jag gasade sakta upp farten igen. Förhoppningsvis så räddade jag sexton pallar tv-apparater för det stod Panasonic över hela bilen, och vem vet, Länsförsäkringar kanske helt ovetande tjänade ett par hundra tusen idag ;)

Förresten, det var inte bara en polis ute på vägarna idag, hela E4:an full, vad händer? Hörde detsamma från Ove som hade fått blåst två (!) gånger, men neråt Kalmar så bevakar väl SÄPO allting med tanke på den där resan som Kungen och drottningen är ute på, att besöka alla 21 länen tills i höst. Ger mig FAN på att älgarna var hemliga polisen också, sex SÄPO-snubbar i älg-kostymer. Ove lär vara hatad på huvudkontoret nu då han jagade upp dom i skogen med bilen.

ps. Nu blir det duschen och sen lite CL-fotboll. Ogillar Man United men som den "smyg-britt" jag är så sympatiserar jag hellre med dom än Real. Cheers!






"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar